Moda se schimba de la sezon la sezon si de la an la an, iar daca noi ne dorim sa fim in pas cu noile tendinte atunci trebuie sa fim pe faza la ce se intampla pe catwalk. Daca credeti ca sunteti la zi cu toate aceste lucruri, atunci se presupune ca un “fashion authority” trebuie sa aiba o parola pentru a intra intr-o societate secreta a modei si a stilului, se presupune ca sunteti un posesor de intelepciune pe care nimeni nu o mai are, se mai presupune ca sunteti un monument de cunostinte si informatii vestimentare.
Femeile vor sa stie “cum sa”, cum sa faca totul mai bine, cum sa asorteze hainele ultimului trend, cum sa poarte culoarea la moda, cum sa se imbrace ca cei mai tari artisti vestimentari. Dar doua dintre cele mai frecvente intrebari sunt: “ar trebui ca geanta mea sa se potriveasca cu pantofii?, “ar trebui ca accesoriile mele sa se asorteze intre ele?”
In general, in moda contemporana raspunsurile ar fi “nu si nu” pentru intrebarile de mai sus.
Arta coordonarii si potrivirii accesoriilor se numeste “matchy matchy”. Nu este un cuvant academic dar in mare parte rezuma notiunea celor care potrivesc geanta cu pantofii.
De-a lungul anilor, oricine a indraznit sa fie atat de conservator in coordonarea si potrivirea accesoriilor, ca sa nu mai vorbim de schema cromatica, au fost intampinati cu dispret. Este ca si cum ai purta o singura marca din cap pana in picioare.
Cu toate astea nu toti sunt de acord. Multor femei le place sa isi asorteze pantofii, geanta si accesoriile cand isi aleg vestimentatia, pare mai completa si mai atent aleasa.
Una dintre cele mai dramatice schimbari de situatie in sezonul actual este tendinta de coordonare a accesoriilor. Dar este prerogativa femeilor sa-si schimbe gandirea, asa ca acest lucru ar putea sa explice de ce moda nu este previzibila.
Cand mergem la cumparaturi de accesorii, cum ar fi genti si pantofi, trebuie sa verificati unde sunt facute. Exista trei nivele de producatori, primul nivel este alcatuit din Italia si Franta, aproape orice este facut in aceste tari, este de calitate premium. Cel de-al doilea nivel este alcatuit din Spania si Brazilia, designerii de cele mai multe ori prefera sa produca in aceste tari. Cel de-al treilea nivel este alcatuit din China, care si ea produce pentru marii designeri.
Deobicei nivelul unde este produs articolul vestimentar dicteaza pretul. Utilizati aceasta idee inainte de a face shopping. Daca intalniti un brand pe care nu il cunoasteti, uitati-va unde este produs.
Al doilea lucru pe care trebuie sa il verificati este constructia. Daca nu stiti sa faceti diferenta intre piele si imitatie, mirositi produsul. Daca acesta nu miroase a piele si are un miros de plastic atunci cel mai probabil este din piele ecologica.
Piele naturala: acest material are tendinta sa ia forma piciorului nostru pe parcursul purtarii.
Piele ecologica: ramane la fel de teapana de cele mai multe ori.
Cand vine vorba de genti, va sfatuiesc sa le cumparati pe cele din materiale calitative, asta nu insemna ca trebuie sa le achizitionati de la marii designeri, sau sa fie neaparat din piele naturala, material calitativ poate fi si pielea ecologica sau alte tipuri de materiale care nu sunt naturale, mai ales daca nu se incadreaza in bugetul dvs.
Pe piata aveti o gama foarte mare de materiale calitative pentru genti si pantofi, trebuie doar sa cumparati cu atentie si sa fiti atente la detaliile marunte care fac diferenta.